Presentation

Jag;
Jag heter Emma och är född -98. På min fritid är det ridning som gäller, satsar 100%! Jag tycker även om att fota allt som kommer upp i hjärnan. jag har ridit i två år, ska börja på mitt tredje till hösten. Jag har ridit två år på ridskola och ett år hemma på ett varmblod. Till hösten kommer jag sluta på ridskola pga att jag inte lär mig något mer och sitter mest och åker.
Nu har jag en foderponny som jag haft på prov under sommaren och ska troligtvis ta på foder till hösten, vid namn Norrbacka Piggelina, henne kommer ni få läsa mycket i bloggen.
Har även "ridit in" en shettishingst som är 6 år nu, förra sommaren. Jag bor på Åland, för er som inte vet, gå in på google. Och trivs bra här. (:
jag har en kanin som heter Hoppsan "Hoppe" på 3 år. har haft henne sedan hon var liten unge. Har också en katt som heter Molly, som vi har haft i ungefär 4½ år. Sedan hon var några månader gammal, hon är en del av vår familj. <3 

Norrbacka Piggelina;
Piggelina eller "Pigge" som hon kallas är ett Welsh Mountain sto från -94. En speciell ponny med tuff personlighet. Hon är flugskimmel med tre strumpor och bläs. Pigge har haft en jobbig uppväxt före hon kom till Erica (hennes ägare). Hon vill gärna bestämma lite & är envis. Hon älskar att promenera mysiga skogsturer och att få bli ompysslad i stallet. Att jobba på bana kanske inte är hennes starka sida, men hon är fin då hon väl anstränger sig och vill jobba. Hon har tävlat ett fåtal gånger och jag hoppas att vi ska komma ut på tävlingsbanorna i vår någon gång. Hon är inte änns 120 cm till manke och hoppar 1 m med ryttare på ryggen! Jag ska satsa mycket på dressyr och hoppning men även horsemanship/NH/ frihetsdressyr så hennes beteénde förbättras. Hon är riktigt söt liten tjej med ett gott hjärta.
Hon är född hos Karin Fyrvall i Föglö, men flyttade som föl/ung.
e. Verdrefawr Ifor
u. Blis


Vårtösen;
Vårtösen eller Tossa, Tossiz, Gullet, älsklingen som hon kallas, haha! Är ett varmblod, f.d travare. Hon har jag ridit i nästan ett år för att lära mig mer. Hon är en personlig häst med hjärtat på rätta ställe, gör allt för en. Tossa älskar att få bli ompysslad och få skritta långa skritturer ute i skogarna. Hon älskar vatten! Helt tvärtemot Pigge när det gäller vatten. Haha! Hon är ca 158 cm till manke och är brun med en stjärn i pannan. Tossa har fått två föl, en unghingst som heter Mingan, två år gammal. e. Sevillano XLIX och så har hon en till avkomma som föddes i våras 2011, som heter Mohegan e. Sevillano XLIX, Mohegan & Mingan är helbröder. Båda kommer bli skimmel. Och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att jag kommer få fortsätta rida henne till hösten igen. <3
e. Hulkamania
u. Parlaysa


Bloggen;
Här i bloggen kommer ni att få läsa om min vardag, Pigge (ni kan hitta henne på kategorin "Norrbacka Piggelina".), dagens ridpass m.m. Kommer även lägga upp bilder, filmer, musik, outfits, tävlingar och sådant som ploppar upp i huvudet.
Hoppas ni fortsätter läsa! :D


Postat av: erica

Tossa och Famina är halvsyskon!:) Famina är också efter Hulken :)


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?