Test, bara tidsfördrivt.

Vad heter hästen? Norrbacka Piggelina
Tycker du den har ett fint namn eller vill du att den ska heta något annat? Det är ett jättefint namn och gulligt! :D
Vad kallar du hästen? Pigge
Vad kallar andra hästen? Vita ponnyn, Pigge/Piggis, pönnyn typ
Hur gammal är den? 17
Vilket år/månad/dag föddes den? 21 maj 94, säg om jag ljuger! Kan ha varit 20 maj också..
Vilken färg har den? Flugskimmel
Har den några tecken? Har ingen aning. ;)
Hur hög i mankhöjden? 115 - 120 ??
Är det ett sto/valack/hingst? sto

Vem red in/utbildade hästen? Karin i Föglö troooooor jag
Är hästen bra på dressyr med rätt ryttare? Jo, bara man har tålamod och envishet. ;)
Hur är den i skritten? varierar, pigg, seg beror på lite
Hur är den i traven? skumpig, fast om man hittar "rätta tempot" är den skön.
Hur är den i galoppen? bekväm
Kan den skänkelvikningar? har ingen aning
Kan den öppna/sluta? -ll-
Kan den galoppombyten? -ll-
Ställer den alla ben brevid varandra och håller formen i halterna? njanå.. ibland. :p

Är hästen pigg? Jo
Är hästen trög? Ibland
Är hästen stark? När vi trava på åker var hon lite strak, men kan inte säga 110 %
Är hästen het? nope, eller hon har inte varit det med mej än
Bockar den? Ibland om den inte vill tror jag.
Har du bockat med den? nej
Stegrar den? nej, tror inte det
Har du stegrat med den? näj
Sparkar den bakut? jo
Har du sparkat bakut med den? jo
Skenar den ofta med dig/andra? Tror inte det
Har du skenat på den? nej
Är den tittig? nej

Har du badat tillsammans med den? nej
Har ni hoppat tillsammans? nej, eller ja över ett dike xD
Har ni galopperat på en äng tillsammans? nej
Hoppar hästen bra? tycker jag väl
Gillar den att hoppa? jaa
Har den bra hoppteknik? jo
Hur högt brukar du hoppa med den? Jag har inte hoppat med henne men Erica har hoppat 100 cm
Hur ofta hoppar du den? -

Står hästen i box? nej, inte just nu
Hur mycket och vad äter hästen? just nu på sommarn äter den gräs och hö på vintern vet jag inte
Går den i hagen varje dag? ja
I en stor eller liten hage? lagom, mindre än dom andras
Hur länge går den ute per dag? 24/7
Gillar den att vara ute i hagen? Japp
Har den vindskydd i hagen? jao.. asså inte tak precis utan träd och berg som är på höre yta.
Borstar du hästen före och efter ridningen? jepps
Om hästen blir svettig svampar/spolar du av den då? njä, inte ännu, men kanske ska börja (;

Hur länge brukar ni rida varje gång? 1 timme/ 45 min
Hur tycker du att man ska rida för att klara av hästen? Besttämd men ändå snäll och mjuk, envis och ha tålamod
Är hästen ridskolehäst eller privathäst? Privat!
Vem äger hästen? Erica Carlsson! ← 
Hur länge tror du att du kommer fortsätta med just den hästen? Tills jag växer ur henne antar jag :d 
Är hästen snäll i stallet? Jao, ibland kan hon tjura lite ^o^
Kan hästen stå lös i stallet? jo det tror jag nog eftersom hon inte är rymningsbenägen så
Måste hästen vara uppbunden? njä, men jag brukar ha det
Håller du på med den i boxen eller i stallgången? stallgången



Postat av: erica

Hon har faktiskt en bläs och 3 strumpor ! :) Karin sålde henne som föl så det är inte hon som utbildat henne! :))

2011-06-25 @ 01:13:25
URL: http://carlssonserica.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?